218: Pang (65 av 365)

Det här panget stängde för mer än sextio år sedan.

3 thoughts on “218: Pang (65 av 365)

  1. anneliehellstrom

    Vilket häftigt gammalt hus. Känner en stark dragningskraft till att gå in i sådana hus och känna känslan av alla som bott och befunnit sig där. Häftigt!

    Svara
    1. obontjillevippen Inläggets författare

      När min mamma var barn, tillbringade hon somrarna där hos ett par goda vänner till mina morföräldrar. Så urbota asfaltsbarn hon var, lärde hon sig förstå den lokala dialekten (för att inte säga det lokala språket) rätt väl. Tidigt 1950-tal orkade inte vännerna driva pensionatet längre och de flyttade ungefär hundra meter och det här huset tömdes på allt, utom någon enstaka rullgardin som fortfarande hänger lite snett.
      Mamma fortsatte resa dit, hon älskar fortfarande att komma till den här byn. Och jag med, fast jag blir rätt ledsen när jag ser allt fler hus stå tomma. Dock ger sig inte byn! Det finns ett byalag som driver ett vandrarhem och man anordnar många aktiviteter.

      Svara

Kommentera

