55: Fjäril (259 av 365)

365foton 050 fjäril

Jag har försökt få till en bra bild på en fjäril, men inte lyckats. Antingen har jag fel objektiv med mig, eller fel kamera, eller ingen kamera alls. Framför allt fattas mig väl tålamodet. Så istället plockade jag fram en liten brosch jag fick av mina morföräldrar när jag var fyra-fem-sex år gammal. Då var den ”för fin” för en liten flicka att använda. Några år senare, när jag faktiskt fick ha smycken på mig i skolan, hade det blivit alldeles omodernt med broscher.

Jag har aldrig tyckt om den här broschen, aldrig använt den. Den är för söt, för kitschig för min smak, men jag förstår ju att den är fin på sitt sätt. Nu fick den duga, för utmaningens tema nr 55.

4 thoughts on “55: Fjäril (259 av 365)

Kommentera

