65: Fyndig (278 av 365)

365foton 001

Förra året bar jag upp alla tunga krukor med pelargoner på en oisolerad glasveranda, i hopp om att jag skulle kunna ha dem även i år. I maj, när jag bar ner allt igen, såg blommorna helt döda ut och jag slängde dem in under en syrenbuske (har ingen kompost – än). Häromdagen såg jag alla färger under busken. Jovisst hade pelargonerna överlevt, helt utan någon skötsel.
Vilket fynd och vad fyndigt av mig att inte slänga de vissna kvistarna i soptunnan! 🙂

7 thoughts on “65: Fyndig (278 av 365)

    1. obontjillevippen Inläggets författare

      Ja, jag ska göra det. Och ta från de nya pelargonerna. Jag kan ha hur många som helst vid entrén, men på verandan är det för blåsigt, där dör de.

      Svara
    1. obontjillevippen Inläggets författare

      Tror du har rätt i det, Biggan. Just dessa pelargoner har inte fått någon skötsel alls och blommar nästan lika fint som mina mer ompysslade pelargoner vid ytterdörren.

      Svara

Kommentera

