217: Orörd (96 av 365)

365 foton 2015 011

Är det säsongens sista snö?

14 thoughts on “217: Orörd (96 av 365)

  1. Pysselfarmor

    Fin bild och det där med vinterns sista snö är ju ”relativt” i sig….beror på var man bor ;-))
    Jag bor i Stockholm och här finns ingen snö, men jag tillbringade påsken på min gård i södra Lappland – där är det över en meter snö. Det är ”mycket kvar av landet” norröver – ca 75 mil och där finns det snö i fjällen, men inte så mycket vid kusterna……

    Svara
    1. obontjillevippen Inläggets författare

      Tack Pysselfarmor! Jag bor nog inte så långt från dig, vi har ca fyra mil till riksdagshuset. Som du kanske ser togs bilden för tre veckor sedan och då var det snö. 😉 Nu är ju allt borta, krokusarna har vissnat liksom snödropparna. Narcisserna är på väg att slå ut.
      Det har varit rätt mycket de senaste veckorna, våra fem tackor fick trillingar allihop (tyvärr dog en liten bagge) så vi har flera flasklamm. Dessutom valpen som tar mycket tid. Som pricken över i har jag vårens stora deadline på måndag, så jag borde inte sitta vid den här datorn, utan bara koncentrera mig på ”skrivardatorn”. Men snart kommer jag igång med att lägga in bilder igen.

      Svara

Kommentera

