52: Entusiast (136 av 365+1)

boxning 160423 4174

Skadorna inom proffsboxning är trots allt inte fler än i många andra sporter, snarare tvärtom. Tänk på alla fotbollsspelare som skadar knän, eller utförsåkare, eller friidrottare (höjdhoppare som verkar drabbas av diskbråck allihop), eller ryttare som trillar av hästen eller …
Boxarna är oerhört vältränade och vet vad de gör när de går upp i ringen. Numera är MMA mer ”trendigt” men än är vi ett antal entusiaster. Ibland hamnar vi bredvid varandra. 🙂
Skoglunds nästa match kommer troligen gå i Nyköping, hans hemstad. Självklart ska jag dit.

4 thoughts on “52: Entusiast (136 av 365+1)

  1. maltanita

    Har fått en känsla av att boxare utsätter sig för väldiga skador. De slår ju faktiskt medvetet på varandra vilket man inte gör i de sporter du jämför med. Fin bild med den entusiastiske fotografen 🙂

    Svara
    1. obontjillevippen Inläggets författare

      Skadorna är inte fler – men det handlar ofta om huvudskador, det är sant. Jag är ambivalent, jag skulle inte vilja att bonussonen som tränar boxning som motion faktiskt gav sig upp i ringen för att gå en match. Ändå fascineras jag av sporten.

      Svara
    1. obontjillevippen Inläggets författare

      🙂 Kan väl säga att mannen bredvid mig inte var så rutinerad, utan hoppade upp framför mig. Och jag själv borde ha hängt mer mot kanten. Men jag kom ändå hem med 4500 bilder och några blev bra.

      Svara

Kommentera

