28: Bäck (183 av 365+1)

365 foton 2016 172

Här var faktiskt enda gången jag tyckte det kändes sådär att vara ensam. Jag fick för mig att det skulle finnas björn i närheten, så jag pratade högt och trampade på kvistar så jag säkert skulle höras på håll. Därmed, hade jag räknat ut, skulle alla eventuella björnar i närheten gå undan. De är egentligen mer rädda för mig än tvärtom.
På väg mot Fulubågan, en serie små vattenfall nära den lilla byn Mörkret.

Sådär, nu har jag lagt in hälften av årets foton.

9 thoughts on “28: Bäck (183 av 365+1)

  1. maltanita

    En väldigt vacker naturbild !
    Grattis till 183 bilder 🙂 Bara hälften kvar och med tanke på att det här är så roligt klarar du helt säkert 183 inlägg till 😀

    Svara
    1. obontjillevippen Inläggets författare

      Har varit så många gånger i Dalarna, fr a i Älvdalen där det finns mycket björn. I byn där jag oftast håller till, har björn setts mellan husen. Ändå har jag *aldrig* sett en björn, eller ens spillning. Trots detta kan jag ibland känna en viss björnfrossa. Men jag går ändå i skogen.

      Svara

Kommentera

